Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah práv na označení a práva nekalé soutěže
Ferancová, Eva ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Předmětem této diplomové práce je vztah práv na označení a práva nekalé soutěže. Diplomová práce je členěna do pěti kapitol. První dvě kapitoly vymezují práva na označení a právo nekalé soutěže obecně, následující kapitoly se soustřeďují na vztah těchto právních úprav. První kapitola rozebírá nejprve zařazení práv na označení v rámci systému práva duševního vlastnictví a posléze se zabývá jednotlivými právy na označení, tj. ochrannou známkou, označením původu a zeměpisným označením. Tato kapitola se zabývá charakteristickými rysy práv na označení, rozdíly mezi nimi a jejich právní úpravou na úrovni vnitrostátní, evropské i mezinárodní. Důraz je však kladen i na aktuální otázky, které se práv na označení dotýkají. Druhá kapitola se věnuje právu nekalé soutěže. V této kapitole je pozornost zaměřena na právní úpravu nekalé soutěže a koncepci, na níž je právo nekalé soutěže postaveno (kombinace generální klauzule a demonstrativního výčtu speciálních skutkových podstat). Dále jsou zde vymezeny subjekty nekalé soutěže a nároky, které může subjekt dotčený nekalou soutěží uplatnit. Stěžejní, třetí kapitola, je zaměřena na vztah práv na označení a práva nekalé soutěže. Jsou zde popsány možnosti nahlížení na vztah těchto právních úprav a nejčastější případy, kdy dochází k jejich vzájemnému prolínání. Vztah...
Analýza vnímání českého původu produktů
Pazderová, Blanka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Bártová, Hilda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vnímání českého původu produktů. Cílem práce bylo analyzovat vnímání českého původu produktů z hlediska spotřebitelů, zda preferují při nákupu české výrobky, a kterým značkám českého původu na výrobcích důvěřují. Práce se zabývá zejména tzv. oficiálními značkami garantujícími český původ např. Regionální potravina, Regionální produkt, Český výrobek - garantováno Potravinářkou komorou ČR a další. Na druhé straně poukazuje na existenci tzv. neoficiálních značek a jejich vlivu na vnímání spotřebitele. Rozpracovává problematiku českého výrobku z hlediska jejího právního ukotvení v české legislativě. V praktické části práce byl proveden kvantitativní a kvalitativní výzkum zkoumající vnímání českých výrobků spotřebiteli, který ověřil preferenci českých výrobků a důvěru v oficiální značky (označení) českého původu. V posledním se práce zabývá označením "Vyrobeno v EU" a jeho vnímání spotřebiteli. Ze závěrů práce plyne, že ve zkoumané oblasti absentuje právní úprava a otevírá se zde prostor pro manipulaci se zákazníkem, který se v současném systému neorientuje a může být uváděn v omyl.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.